:(

ronja vart jtte sjuk i torsdags:' (
hon fick vila efter tävlingen förra helgen för att hon var lite snorig och så hadejag så himla ont i magen
men sen tisdag så hade hon inte snora nått så på torsta kväll fråga syrran om jag inte ville följa mä henneut i skogen
å eftersom de varit lungt så länge tänkte ja att de inte skulle va  nån fara hon hade ju inte varit hängig eller så
så ja red mä barbacka i grimman för vi skulle  bara ta de lungt
hon var framåt å pigg så när vi kom till gasamyrsvägen så släppte jag henne å hon galopperade en bra bit uppöver
(syrran å zorro han ine mä)
efter de skrittade vi på de var mörkt å man hörde typ inget för de var så mycke vatten i becken som vi red över
när vi kommit bort från den så hörde ja att Ronja lät jätte konstigt!!
hon skötrygg å gick mä huve ner i backen
jag hoppade av,  de lät typ som hon fick nån asma attack de var jätte hemskt!!
hon ville lägga sig så jag drev på henne medan syrran ringde mamma  som sa att vi inte kunnde gö annat än å gå hem mä henne
ja hadde panick!! va fan kunnde jag göra mitt ute i skogen!!!
men hon gick på ganska snäll fast de lät som att hon höll på å kvävas
de tog en halv timme att gå hem till stallet
väl hemma inne i stallet:
hon andades mycke lätare nå de var fortfarande i nte normalt men mycke mycke bättre
hon var svettig så de skummade om henne
hon hade lite feber
de ran tjockt snor och lite BLOD!!! ur näsan!!
bucken var spänd å hon ville lägga sig hela tiden
mamma ringde vetrinären medan jag fortsatte att gå mä henne så att hon inte skule lägga sig
vetrinären trodde att hon hadde fått ont av att äta frostgräset
och att de var av smärtorna som hon hade låtit som han gjort
 så de var bara att vackta så att de inte blev sämra
å sedan dess så har de ju varit piss väder så hon har fått stått innne helatiden
hon är i princip bra nu hon är snorig men inge annat
men de var jätte hemskt hadar när man inte kan hjälpa dom när dom har så grymt ont!!!
men som sagt hon verkar bli bra nu men de har varit jobbiga dagar :'(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0